Trećina Srbije parkirala automobile

Bez autora
Jul 25 2011

Ukupna potrošnja goriva u Srbiji opala je za 20 odsto u poređenju sa potrošnjom u istim periodu prošle godine. Na to su najviše uticale ekonomska kriza i visina akciza koja nikome ne odgovara, a najmanje privredi. Ukupna potrošnja je opala 20 odsto, a ako izostavimo prevoz, transport i komercijalnu potrošnju, pad potrošnje ide i do 40 odsto. U provinciji i svim manjim gradovima to je posebno osetno i ljudi mnogo manje voze automobile, a manje se vozi i na ulicama Novog Sada, Niša i Beograda. Ako cena benzina i dizela, koja je odlučujuća, nastavi da raste, može se očekivati još veći pad potrošnje. Ovako visoka cena ne odgovara nikome osim državi koja visokim akcizama puni budžet. Akcize moraju da budu niže jer se toliko opterećenje cene nafte jako loše odražava na privredu. Krajem juna u Srbiji su počele da važe jednake akcize na sve benzine i dizel goriva, čime je namet na domaći BMB 95 povećan za 4,5 dinara, a za dizel D2 - dva dinara.

Trećina Srbije parkirala automobileUkupna potrošnja goriva u Srbiji opala je za 20 odsto u poređenju sa potrošnjom u istim periodu prošle godine.

Na to su najviše uticale ekonomska kriza i visina akciza koja nikome ne odgovara, a najmanje privredi.

Miroslav Velicki, predsednik Skupštine Udruženja benzinskih stanica Srbije, kaže da je ukupna potrošnja opala 20 odsto, a ako izostavimo prevoz, transport i komercijalnu potrošnju, pad potrošnje ide i do 40 odsto.

On navodi da je "u provinciji i svim manjim gradovima to posebno osetno i ljudi mnogo manje voze automobile, a manje se vozi i na ulicama Novog Sada, Niša i Beograda. Ako cena benzina i dizela, koja je odlučujuća, nastavi da raste, može se očekivati još veći pad potrošnje".

"Ovako visoka cena ne odgovara nikome osim državi koja visokim akcizama puni budžet. Akcize moraju da budu niže jer se toliko opterećenje cene nafte jako loše odražava na privredu", kaže Velicki.

Krajem juna u Srbiji su počele da važe jednake akcize na sve benzine i dizel goriva, čime je namet na domaći BMB 95 povećan za 4,5 dinara, a za dizel D2 - dva dinara.

Milan Rakić iz Udruženja vlasnika privatnih benzinskih stanica podseća da smo pre dve godine za 1.000 dinara mogli da kupimo 20 litara dizela, a danas duplo manje jer je kupovna moć ista, a cena goriva je enormno skočila. Kao najveći problem ističe upravo visinu akciza.

On objašnjava da su "najveći problem nezakonite izmene i dopune zakona o akcizama, zbog čega se visina akciza određuje paušalno i odokativno. To je začaran krug u koji su nas uveli Vlada i Ministarstvo finansija vođenjem pogrešne politike u energetskom sektoru".

"Visoka cena goriva smanjila je njegovu potrošnju, svi su destimulisani, a najviše je zbog toga ugrožena poljoprivreda jer je zbog visoke cene energenata svaka proizvodnja neisplativa. To povlači šverc i ljudi se snalaze odlazeći u prekograničnu kupovinu goriva. Poslednjih šest meseci situacija je apsurdna jer, dok cena sirove nafte na svetskom tržištu pada ili stagnira, u Srbiji cena goriva na pumpama rastu", navodi Rakić.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik